måndag 30 augusti 2010

lastday

sista semesterdagen, tre veckor som bara flög förbi.
har väl vilat upp mig men i magen är det en klump som säger "jag vill inte jobba".
men ja ska göra mitt bästa och från och med imorgon förbereda mig inför gesällen, det vill säga slutprovet som skall göras i mitten på oktober. då. då är jag äntligen klar som frisör. mina stackars händer som inte tål vatten är en annan femma.
ibland tänker man mer, ibland mindre. när jag är med d, tänker jag inte. jag bara är. för det känns bra. i magen. i hjärtat. inlove.

nu ska jag, tro det eller ej, avsluta min sista semesterdag 2010 med att vara huslig. dammsuga, diska och dessutom baka scones. möjligtvis förbereda mig mentalt (om det nu är möjligt) inför morgondagen.

ledighet ger mersmak.

1 kommentar:

sidensvans sa...

Jag tänkte skriva att ja ta emot dig med en öppen famn eller nått, men så kom ja på att ja kommer ju in lite senare. Men då kommer ja som en solstråle och lyser upp stället! men ja håller med, ledighet ger fasen mersmak..