tisdag 22 juni 2010

s e m e s t e r v e c k a

ja, idag är första dagen på min semestervecka. (in och jobba ett par veckor sen för att vara ledig från 9e aug igen). så ja, vi skulle väl kunna säga som så, jag är ledig då andra jobbar, och jobbar då andra är lediga.
böjade dagen med att vakna 03.44, det var inte riktigt läge att kliva upp så jag snoozade vidare till ungefär 10. funderat lite över vad jag ska roa mig med i veckan, kommit fram till att jag tagit på mig en del jobb, men det ordnar sig. och även att jag ska köpa tyg. äntligen försöka komma igång med lite syande och pyssel. jag ska ju nämligen på elisabeth och leifs bröllop den 17e juli, och eftersom jag inte vill dyka upp i samma klänning som någon annan, ska jag sy en egen. tanken är så, sedan får vi se hur det slutar. en långklänning. så mycket är bestämt, färg & form får komma eftersom. ni som känner mig vet att de kan bli som de blir men funkar oftast ändå.

och ja, midsommar närmar sig med stormsteg, nån sol har vi knappt sett sedan i maj men hoppas på att värmen kommer med min ledighet.
vi ska åka ut till en väns stuga, mysigt. hade dock velat ha med mig kärleken men han smiter iväg lite..

för er som nu undrar om d. fantastisk säger jag bara. det känns bra, kärlek är farligt, men vackert!

Inga kommentarer: